EnglishTurkish

Artroskopik Cerrahi

Artroskopik (kapalı) cerrahi yöntemlerle ortopedi ameliyatları daha az doku hasarı ile daha çabuk iyileşmeye imkan verin.

Artroskopik Cerrahi nedir?

Çevre dokulara zarar vermeden ve yaralanmadan direkt eklem içine girilmesine ve sadece hasta olan dokulara müdahale edilmesine olanak sağlayan artroskopik cerrahi bir çok eklem hastalıklarının tedavisinde uygulanan bir yöntemdir. Eklemin mikro kameralar yöntemi ile görüntülenmesine artroskopi, eklem içinde ek kesi yapmadan cerrahi işlem yapılmasına ise artroskopik cerrahi adı veriliyor.

Artroskopik Cerrahinin Avantajları Nelerdir?
  • Hastanede kalım süresi azalır.
  • Artroskopik cerrahi kesi yapılmadığı için nedbe dokusunun oluşturduğu kötü görüntü ve ameliyat sonrası oluşan şiddetli ağrılar yok olur.
  • Ameliyat kapalı olarak gerçekleştirildiğinden açık cerrahiye göre enfeksiyon riski çok daha azdır.
  • Ameliyat sonrası iyileşme süreci daha kısa ve rahattır.
  • İşlem sırasında çevre dokulara zarar verilmez.
Artroskopik Cerrahi Yöntemi Nasıl Uygulanır?

Artroskopik işlem; steril bir şekilde gerekli analjezi sağlandıktan sonra ameliyathane şartlarında yapılmaktadır. İşlem sırasında cerrahi işleme ve yapıldığı ekleme göre değişmekle birlikte genellikle 3 veya 4 mm’lik kamera başta omuz, diz ve ayak bileği gibi büyük eklemler için kullanılmakta ve yaklaşık 4-5 mm’lik kesi yapılmaktadır. Hastalar genellikle diz ve ayak bileği artroskopisinde yaklaşık 12 saat gözlendikten sonra taburcu, omuz artroskopisinde ise bir gün misafir edilmektedirler.

Artroskopi ile Tedavi Edilebilen Eklem Hastalıkları

Kalça eklemi sıkışması, kalça kireçlenmesi (Koksartroz), kalça eklemi enfeksiyonu, diz içi enfeksiyonları, menisküs, ön ve arka çapraz bağ operasyonları, eklem kıkırdak hastalıklarının bir kısmı, fazla ilerlememiş diz kireçlenmeleri, diz kapağının dışa dönüklüğü ve çıkıkları gibi hastalıkların tedavisinde başarı ile uygulanmaktadır.

Sohbete Başla
Merhaba ;
Buradan randevu talebinizi ve sorularınızı iletebilirsiniz.

Op. Dr. Arda ÇINAR